
Przestrzeń, w której dobrze się uczy
Doświadczenia uczniów kształtowane są przez dorosłych, rówieśników, ale także przez otoczenie, środowisko fizyczne, przestrzeń, gdzie odbywa się nauka. Liczą się takie cechy środowiska fizycznego szkoły jak: estetyka, światło, wytłumienie hałasu, bezpieczeństwo, wygoda, porządek, czystość, przytulność, przestronność a także dostępność środowiska naturalnego.
W naszej szkole od lat dokładamy wszelkich starań, aby przestrzeń, w której uczą się dzieci była inspirująca. W czasie ostatnich wakacji korytarze w budynku szkoły przy ul. Kukułczej uzyskały nowy wygląd. Zaprojektowana przestrzeń przez Panią Dyrektor Aleksandrę Kaput pozwala dzieciom na odpoczynek i wyciszenie podczas długich przerw jak również zachęca je do ruchu, a zarazem daje poczucie bezpieczeństwa. Poprzez różnego rodzaju okleiny ścienne np. lasu oraz zwierząt i towarzyszące im rymowanki dotyczące ochrony środowiska, którymi zostały ozdobione korytarze szkolne, dodatkowo pozwalają uświadomić dzieciom jak ważna jest nasza planeta.
Od dawna już wiemy, że otoczenie, w którym znajduje się dziecko jest dla niego bardzo ważne ponieważ wpływa korzystnie na samopoczucie, oddziałuje na jego zmysły oraz podejmowaną aktywność. Przestrzeń musi również rozwijać samodzielność dzieci, ich orientację w otoczeniu oraz umiejętność współpracy z innymi dziećmi i dorosłymi. Takim pomieszczeniem jest zapewne nowa sala terapeutyczna, znajdująca się przy świetlicy szkolnej. To wyjątkowe miejsce, w którym rządzą pozytywne kolory, a więc i pozytywne emocje. W takiej sali uczniowie na pewno nie będą się nudzić.
Ważną przestrzenią naszej szkoły jest również szkolne patio. Pełni ono w okresie letnim funkcję wielofunkcyjnej przestrzeni, którą wykorzystujemy do nauki, relaksu i rekreacji.
Nasza nowa aranżacja przestrzeni szkolnej na pewno sprzyja nauce, zabawie i rozwoju dzieci.
Dziękujemy Pani Dyrektor Aleksandrze Kaput za niezwykłe pomysły na aranżację naszej przestrzeni szkolnej.